Kundecase
Conta
Conta har i over 10 år vært en av Norges ledende leverandører av faktura- og regnskapssystemer. I 2023 bestemte virksomheten seg for å også satse på regnskapstjenester. Ansettr fikk ansvaret for rekruttering av det nye teamet, inkludert daglig leder.
Oppgave:
Løpende rekruttering av regnskapsførere.
Hva vi leverte:
14 dager
fra lansering til første ansettelse
100 %
av stillingene ble besatt
På jakt etter økonomer med teknologibakgrunn
Når Conta starter regnskapsbyrå, er det for å endre bransjen.
Med nye fremgangsmåter og egenutviklet teknologi skal virksomheten lage «verdens mest effektive regnskapsbyrå».
Til dette kreves et helt spesielt team, bestående av teknologer og teknologidrevne økonomer.
En helt ny type stillingsannonser
Med stor konkurranse om de beste talentene i det begrensede arbeidsmarkedet i Ålesund, var det avgjørende å utvikle en grundig rekrutteringskampanje.
Vi startet med å annonsere stillingen som daglig leder for satsningen. Vi opprettet en dedikert nettside som inkluderte bilder og illustrasjoner for å forklare konseptet, hvorfor det vil lykkes, arbeidsoppgavene og hvilke kvalifikasjoner vi lette etter. I stedet for å kunngjøre stillingen på tradisjonelle stillingsportaler, valgte vi å utelukkende annonsere den gjennom sosiale medier som Linkedin, Instagram og Facebook.
Nettsiden genererte mye oppmerksomhet, og vi fikk kontakt med mange spennende kandidater som ønsket å jobbe for en innovativ arbeidsgiver som annonserer stillinger på en ny og nyskapende måte.
Vi utviklet også dedikerte landingssider for andre utlyste stillinger, som oppnådde like gode resultater.
Målrettet annonsering i sosiale medier
Stillingene til Conta sitt nyoppstartede regnskapskontor ble utelukkende markedsført i sosiale medier.
Gjennom å annonsere i sosiale medier ble mulighetene i selskapet eksponert for aktive jobbsøkere og personer som allerede er i fast jobb, men som kan være villige til å bytte jobb dersom den riktige muligheten byr seg.
Ved bruk av avansert målretting, sørget vi for at virksomhetens jobbannonser kun ble vist til aktuelle kandidater. Det var en kostnadseffektiv løsning som ga gode resultater.
Jeg har aldri fått så gode tilbakemeldinger på stillingsannonser som etter vi begynte å bruke Ansettr. Rekrutteringskampanjen får mye oppmerksomhet, tiltrekker mange kandidater og har resultert i veldig gode ansettelser.
CEO Jan-Tore Holen, Conta